2016. 12. 20. 22:27

Van-e különbség váltókezelő és váltókezelő között?

A címben szereplő kérdésre persze gyorsan rávághatja a vasúton jártas elme, hogy persze, hiszen van helyszíni állítású-, vonóvezetékes-, és elektrodinamikus váltókezelő. S ez igaz is.

De a MÁV még ennél a különbségtételnél is tovább megy. Tervei szerint ugyan is érkezik az érettségivel rendelkező, és az érettségivel nem rendelkező váltókezelői kategória is.

A MÁV szerint a váltókezelői munkakörök betöltésének nem feltétele az érettségi, de a különböző képzések és hatósági vizsgák miatt újfelvételesként már csak érettségizett munkavállalók kerülhetnek felvételre.

S itt érkezik az igazán nagy probléma.

A fentiekre való hivatkozással és – az érettségivel rendelkezőknek- új váltókezelői munkakörök létrehozásával a MÁV éppen most készül kizárni kb. 600 váltókezelőt a megemelt garantált bérminimum hatálya alól.

A Vasutasok Szakszervezete álláspontja szerint viszont minden váltókezelőnek  meg kell kapnia a garantált bérminimumot, s ezt éppen a hatósági vizsgák szükségszerűsége igazolja.

A VSZ – mint ahogyan azt a december 15-i egyeztetésen a munkáltatóval is közöltük- a váltókezelők ilyen formán történő megkülönböztetését és számos kollégánk megfosztását a magasabb bér lehetőségétől nem tudja elfogadni és továbbra is követeli a rendelkezés visszavonását.

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.