A bezárás miatt a Sáránd és Pocsaj-Esztár szolgálati helyeken dolgozó öt forgalmi szolgálattevő és hat váltókezelő kolléga sorsát kellett sürgősen, és megnyugtató módon rendeznie a Vasutasok Szakszervezetének. A tárgyalások eredményeként, - egy időközben felmondott munkatárs kivételével-, végül sikerült mindenkinek új, a számukra is elfogadható szolgálati helyet találni, megőrizve a munkahelyüket.
Az egyvágányú, eredetileg Debrecent Nagyváraddal összekötő vasutat 1894-ben adták át az utazóközönségnek, mely vonalat a trianoni döntés szakított ketté, és emiatt lett belőle egy Nagykerekiben végződő zsákvonal.
Az 1970-es évektől több terv is született mind a villamosításra, mind a pálya meghosszabbítására, Derecske, Ártánd vagy Biharkeresztes irányába, így szüntetve meg annak zsákvonal jellegét. Nos, ezekből a tervekből nem lett semmi.
2015-ben még felcsillant némi remény, hiszen e hátrányos kistérség 13 önkormányzata fogott össze, és mintegy félmilliárd forint értékben újították fel a vasútvonal peronjait, és a ráhordást végző autóbuszok megállóit. A MÁV-Start pedig utasbarát menetrendi struktúrával, és korszerű Desiro motorvonatok forgalomba állításával próbált új életet lehelni a vonalba.
A fejlesztések meg is hozták a várt eredményt: 48%-kal nőtt az utasforgalom, és sokáig úgy tűnt, egyfajta „mellékvonali mintaprojektté” válhat a nagykereki pályaszakasz… Sőt! 2021-ben még az is felmerült, hogy Szeged-Hódmezővásárhely után tram-trainek kötnék össze Debrecent Nagyváraddal. Meg volt tehát minden okunk az optimizmusra…
Idén szeptemberig…
Ekkor derült ki ugyanis, hogy - tudomásunk szerint a debreceni akkumulátor gyár építése miatt-, arról született döntés, hogy október közepéig fel kell számolni a vasúti közlekedést, és az utasok szállítását autóbuszok végzik ezentúl. A buszos megoldás egyébként nem lesz idegen az itteni utasoknak, hiszen egy ideje, részben már eddig is vonatpótló buszjáratok végezték a közszolgáltatást a vonalon.
Az, hogy ténylegesen mikortól szűnik meg véglegesen a forgalmi szolgálat a vonalon, még attól függ, hogy mikorra sikerül kiépíteni a sorompók távfelügyeleti rendszerét, de az már biztosnak látszik, hogy október 13-án vonatozhatunk utoljára, ezen a korábban szebb jövő elé néző, 131 éves vasútvonalon…