2018. 12. 07. 21:21

Ki védi meg a jegyvizsgálókat?

Mentőt is kellett hívni ahhoz a jegyvizsgálóhoz, akit december 6-án, Tápiószele állomáson három utas megvert. A kalauzok elleni támadásokat továbbra sem sikerült radikálisan csökkentenie a MÁV-START Zrt.-nek. Kollégáink naponta azzal a tudattal állnak szolgálatba, hogy bárki, bármikor megtámadhatja őket. Ez tűrhetetlen.

Annak ellenére, hogy szakszervezetünk már a Büntető törvénykönyv (Btk.) szigorítását – a tettesek büntetésének 2-8 évre történő felemelését –, valamint kamerák felszerelését is kezdeményezte a közfeladatot ellátó jegyvizsgálók védelmében, úgy tűnik semmi nem változott, továbbra is súlyos atrocitások érik a kollégákat. Nem is ritkán. Legutóbb, december 6-án például Tápiószele állomáson bántalmaztak egy kollégát úgy, hogy mentőt is kellett hívni a sérült kollégához.

Alig múlik el hét, hogy ne halljuk hírét egy újabb testi vagy verbális bántalmazásnak. A Vasutasok Szakszervezete többször is kérte: a munkáltató „találjon” ki valami hathatós védelmet a jegyvizsgálók számára, s annak ellenére, hogy cég több kísérletet is tett erre, a mai napig nem oldódott meg a súlyos probléma. Vagyis, úgy tűnik, minden eddigi kísérlet hatástalan, hiszen nemcsak a támadások gyakorisága, hanem azok egyre súlyosabb kimenetele is mindennapos probléma. Az elkövetők ugyanis nem ritkán az áldozat életét is veszélyeztetik. Szakszervezetünk úgy látja, a különféle helyi, ám nem állandó megoldások mellett az elrettentésre is szükség van. A VSZ sürgős és hathatós megoldást szorgalmaz addig, amíg tragédia nem történik. Hiszen az mégiscsak tűrhetetlen, hogy a jegyvizsgáló kollégák minden nap azzal a félelemmel állnak szolgálatba, hogy bárki, bármikor megtámadhatja őket munka közben. Így nem lehet normálisan dolgozni. Az esetek nemcsak testileg, de lelkileg is megviseli a megtámadott kollégákat. VSZ végre hatékony intézkedést vár az illetékesektől.  Már csak azért is, mert a bántalmazott kollégák egy része el is hagyja a pályát, ami az egyébként is létszámhiánnyal küzdő vállalatnak újabb érvágás.

Tudjuk, a büntetési tételek növelése önmagában nem szavatolja a helyzet javítását, ezért a szakszervezet az utasforgalom számára nyitott területen „kép rögzítésére alkalmas berendezések” elhelyezését, valamint a már fogalomban levő vasúti kocsik kamerával való felszerelését is szorgalmazza. 

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.