2014. 01. 06. 00:00

AZ IDEI ÉV UTOLSÓ KONZULTÁCIÓJA - STG

Az idei év utolsó konzultációjára került sor ma – 2013. december 21-én – amelyet munkáltató kezdeményezett. A munkáltató három témáról kívánt az érdekképviseletekkel egyeztetni:
  1. A Start-os ösztönző kérdésköre
  2. Az üzemirányítási koncepcióról szóló rövid tájékoztatás
  3. A fedélzeti jegyellenőrök foglalkoztatása

A munkáltatói témafelvetések előtt, Meleg János alelnök kérdezte meg a munkáltatót, hogy hogy áll a IV. negyedéves gépészeti mozgóbér kifizetése.

A humán igazgató tájékoztatása alapján, a mozgóbér 11%-os csökkentéssel kifizethető, tervezetten a december havi fizetéssel egyidejűleg, 2014. január 9-én.

  1. Ezt követően a munkáltató ismertette a Start-os ösztönzővel kapcsolatos javaslatát.A korábbi javaslatuk kiegészítésre került a táblázó, a pénztárellenőr, valamint a személyszállítási ügyeletes munkakörben foglalkoztatott munkavállalókkal. A juttatás megegyezik a korábbi juttatások mértékével, vagyis az érintett kör kibővítése nem jár az erre biztosított keret csökkentésével.

A vezénylői munkakört most nem tudják felvenni a körbe, ugyanis erre már nincs anyagi forrásuk.

A VSZ és a VDSZSZ ezt nem tudta elfogadni, ugyanis a munkáltató kiemelte az elmúlt VÉT üléseken, hogy mennyire fontosnak tartja a vezénylői munkakörben foglalkoztatott munkavállalók munkáját és, hogy ezt teljesítményösztönző rendszerben szeretné külön is díjazni.

A tárgyaló felek végül abban egyeztek meg, hogy január 14-én közös munkacsoportot állítanak fel, amely február 15-ig kidolgozza a vezénylőkre vonatkozó teljesítményösztönző juttatásra vonatkozó javaslatot.

Megegyezés született abban is, hogy január 6.-án a többi munkakört érintő ösztönzőről folytatódik az egyeztetés.

  1. Az üzemeltetési igazgató röviden tájékoztatta az érdekképviseleteket arról, hogy az új koncepció szerint az üzemirányítás decentralizált módon fog tovább működni. Ez azt jelenti, hogy a budapesti terület, valamint a CARGO villanymozdonyos tehervonatainak irányítása kivételével, az irányítás visszaáll a területi berendezkedésre (2-2 fővel).

A hálózati mozdonyirányítói munkaköröket megpályáztatják. A fő cél a gyors, minőségi havaria-, és vonatkésés kezelés. Ez utóbbit, meghatározott időközönként vissza fogják ellenőrizni és az adatok továbbítását a megfelelő szervezethez a technológiai személyzet fogja végezni. Az új felállás céldátuma: 2014. 02.01.

A mozdonyirányítók apartmanjait a munkáltató felmondta, azonban a munkavállalók elszállásolása megoldott marad a továbbiakban is.

  1. A fedélzeti jegyellenőrök foglalkoztatásakapcsán félreértés alakult ki a munkáltató, valamint az érintettek között a tekintetben, hogy a megszűnő személypénztárak munkavállalóit fedélzeti jegyellenőrként hol fogják továbbfoglalkoztatni.

A munkáltató hangsúlyozta, hogy minden munkavállaló az eddigi, hamarosan megszűnő szolgálati helyhez legközelebb eső telepállomáson kerül továbbfoglalkoztatásra.

Vasutasok Szakszervezete 

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.