2020. 07. 01. 10:58

Nem szűnik a bizonytalanság az Utasellátónál

Az Utasellátó a szervezeti átalakítások következtében a Budapest TSZVI-ből átkerült a szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes irányítása alá. Azért, hogy az ottani munka szabályozott mederben menjen tovább, új KSZ Helyi Függeléket kellett kötni. Ez eddig egyszerűen hangzik, de mint hamarosan azt látni fogjuk, bizonyos érdekek miatt mégsem az.

A munkáltató június közepén átküldte az új HF tervezetét, amelyet írásban véleményeztünk, illetve javaslatokkal láttunk el. Megjegyeztük továbbá, hogy a MÁV-START Zrt. hatályos kollektív szerződése egyértelműen rendelkezik arról, hogy a HF megkötésére – ezzel együtt tárgyalására – kik jogosultak, ezért arra kértük a munkáltatót, hogy a vonatkozó anyagokat küldjék meg az érintett szakszervezetek helyi képviselőinek is.

A többfordulós tárgyalások során, egészen a mai napig, az utaskísérők, illetve felszolgáló-szakácsok értékesítési jutalékának megemelésén kívül, a munkáltató minden VSZ javaslatot befogadott. Ugyanakkor egyezség továbbra sincs a felek között, a megállapodás gátját a napidíjak mértéke jelenti, mert a munkáltató által tett végső ajánlatot – határozatlan időtartamra – az érdekképviseletek nem tudták támogatni.

Szakszervezetünk, annak érdekében, hogy a július 1-jén újrainduló nemzetközi forgalomban szolgálatot teljesítő utasellátós munkavállalók ne maradjanak HF nélkül, javasolta, hogy az értékesítési jutalék és a napidíjak tekintetében a HF 6 hónap határozott időre szóljon. Ezt a munkáltató és az MTSZSZ támogatta, a VDSZSZ nem.

A Vasutasok Szakszervezete továbbra is a Helyi Függelék mielőbbi megkötését szorgalmazza, 2020. június 1-től visszamenőleges hatállyal.

borítókép: mavcsoport.hu

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.