2018. 02. 16. 09:46

Nincs megállás!

A bérmegállapodás végrehajtása után további lépéseket teszünk a munkavállalók helyzetének javításáért, ezért számos pontban kezdeményeztük a MÁV Zrt. Kollektív Szerződésének módosítását.

Legfontosabb javaslataink:

A 2017. december 31-ig hatályos, az erősáramú és pályás területre vonatkozó vasúti járművezetési pótlék tekintetében kérjük a megállapodás meghosszabbítását azzal, hogy a pályás területen dolgozó munkavállalók pótlékát emeljék meg az erősáramú terület munkavállalói részére járó pótlék mértékére.

A Tengelyátszerelési Főnökség munkavállalói számára a pihenőidőre vonatkozóan új szabályozás lépjen életbe: „Helyi függelék rendelkezése alapján a heti pihenőnapok nem egymást követő (egybefüggő) napokra is kijelölhetőek a nyújtott műszakos, nyújtott állandó nappalos és az egyéb munkarendben foglalkoztatott munkavállalók esetében. „

A 10. számú mellékletben szereplő szolgálati helyeken és munkakörökben felsorolt munkavállalókat a munkaközi szünet kapcsán átalánydíjazásként a korábbi 800 Ft helyett, 900 Ft illesse meg.

Vállalati gépjárművek rendszeres vezetése esetében a vezetői engedély érvényesítésének díját (ideértve az egészségügyi vizsgálat során felmerült költségeket) a munkáltató fizesse meg, továbbá a 4,5 Ft/km díjazás kerüljön megemelésre 9 Ft/km-re.

Az öt napon belüli rendkívüli átvezénylés díja a jelenlegi 1750 Ft-ról emelkedjen 1900 Ft-ra.

A zöldterület karbantartási tevékenységet végzők vonatkozásában a következő pótlékokat kérjük bevezetni:

  • munkavezetői pótlék:                                  20.000 Ft/hó
  • munkavezetői-helyettesi pótlék:                   10.000 Ft/hó
  • favágói cserje-és bozótirtási pótlék mértéke: alapbér 5%-a óránként

Javaslatot tettünk a távolléti díj számításának megváltoztatására.

A vezényelt munkarendhez kapcsolódóan javasoljuk, hogy a szabályozás egészüljön ki a következő mondattal: „Ahol a folyamatos rendelkezésre állás miatt a napi munkaidő a 8 órát meghaladja, ott 14 óra után is megilleti a munkavállalót a 15%-os pótlék.”

A Kollektív Szerződés mellékleteit is javasoljuk bővíteni:

4.sz. melléklet (A MÁV Zrt. egyen-, forma-, és munkaruházati juttatásának általános szabályai) bővítése az alábbi munkakörökkel:

  • műszaki szakelőadó I.—II. a VII. munkaköri csoportba
  • általános pályavasúti előadó a VII. munkaköri csoportba
  • gazdálkodási koordinátor a VII. munkaköri csoportba

6. sz. melléklet (A vasúti alaptevékenységgel kapcsolatos egyes munkakörökre egészségileg alkalmatlanná vált munkavállalók munkabérének megállapítása) kerüljön bővítésre az alábbi munkakörökkel:

  • felsővezeték szerelő I-II.
  • felsővezeték szerelő csoportvezető
  • elektrikus
  • biztosítóberendezési műszerész
  • biztosítóberendezési lakatos
  • kitérőlakatos

8. sz. melléklet (A zavartalan vasúti közlekedést biztosító munkakörök felsorolása) bővítése az alábbi munkakörökkel:

  • főnökség vezető
  • műszaki szakelőadó I.-II.
  • TEB szakértő
  • biztosítóberendezési műhely mechanikai előkészítő
  • külsőtéri szerkezet mázoló
  • biztosítóberendezési műhely egységjavító

A 8. és 9. számú mellékletekben felsorolt munkaköri megnevezéseket aktualizálni szükséges, a megszűnt munkaköröket kérjük törölni.

Részletes javaslataink itt olvashatóak.

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.