2020. 05. 25. 14:21

Szüneteltetés, bezárás vagy mi?

A sajtóban több helyen megjelent, hogy a kormányzat a vasúti mellékvonalak "átszabására" készül. A Vasutasok Szakszervezete a találgatások helyett az illetékes államtitkárhoz fordult.

A vasutas társadalom a médiából, többek között a www.regionalbahn.hu oldalról értesült arról, hogy a Kormány - a korábban hangoztatott szándékaival szemben - az alább felsorolt (a regionalbahn.hu cikkéből idézve) mellékvonalak ideiglenes szűkítését, később bezárását tervezi:

Csak vasúti közlekedéssel kiszolgálandó, csökkentett menetrendi kínálattal, azaz a jövőben csak napi egyetlen vonatpárral bíró vonalak: 

4 Esztergom–Komárom
5 Székesfehérvár–Komárom
45 Székesfehérvár–Sárbogárd
47 Godisa–Komló
98 Abaújszántó–Hidasnémeti
103 Karcag–Tiszafüred
113 Nyíregyháza–Nyírbátor
114 Mátészalka–Csenger
121 Mezőhegyes–Újszeged
125 Mezőhegyes–Battonya
146 Kunszentmárton–Lakitelek
147 Szentes–Orosháza

A fentiektől eltérő módon kiszolgálandó vonalak vagy azok egyes szakaszai és az utasok számára nyújtott szolgáltatások:
25 Zalaegerszeg–Őriszentpéter–Hodoš [Őrihodos]: 2 nemzetközi vonatpár és vonatpótló buszok
35 Siófok–Kisbárapáti: 1 vonatpár és vonatpótló buszok; több vonatpár csak Karádig közlekedik
38 Nagyatád–Somogyszob: 1 vonatpár és vonatpóltó buszok; a Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vonalon is változásokat hozhat
43 Dunaújváros–Rétszilas: 3 vonatpár és vonatpótló buszok
60 Barcs–Gyékényes: 2 országos vonatpár (Szombathely–Pécs gyorsvonatok) és vonatpótló buszok
66 Villány–Mohács: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
75 Nagyoroszi–Balassagyarmat: 4 vonatpár és vonatpótló buszok
78 Balassagyarmat–Ipolytarnóc: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
85 Vámosgyörk–Gyöngyös: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
86 Vámosgyörk–Újszász: 7 vonatpár és vonatpótló buszok
89 Nyékládháza–Tiszaújváros: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
102 Kisújszállás–Kál-Kápolna: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
109 Debrecen–Tiszalök: 4 vonatpár és vonatpótló buszok
111 Záhony–Mátészalka: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
113 Fehérgyarmat–Zajta: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
116 Nyíregyháza–Vásárosnamény: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
125 Szarvas–Mezőhegyes: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
128 Püspökladány–Szeghalom: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
130 Szentes–Hódmezővásárhely: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
145 Lakitelek–Kiskunfélegyháza: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
146 Lakitelek–Kecskemét: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
147 Kiskunfélegyháza–Szentes: 2 vonatpár és vonatpótló buszok”

Légből kapott állításnak igencsak konkrétnak tűnik a cikkben nevesített lista, ezért a területért felelős dr. Fónagy János államtitkár tájékoztatását kértük azzal kapcsolatban, hogy változott-e a Kormány azon álláspontja, miszerint minden szempontból a vasutat részesítik előnyben, a vasút élvez prioritást?

Amennyiben a változtatásokra valóban készülnek, az erről szóló döntés meghozatala előtt szükségesnek tartjuk egy, a kormányzat, a MÁV Csoport és a Volán Társaságok, valamint e társaságok KVKF tagsággal rendelkező érdekképviseletei körében zajló konzultáció összehívását.

Kapcsolódó dokumentum:

AZ államtitkárnak írt levél.

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.