2021. 01. 06. 15:29

Változik a táppénzes papírok kezelése

A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. tájékoztatása a táppénzes papírok kezeléséről 2020. december 25-től 2021. február 08-ig.

A 2020. december 25. napjától 2021. február 08. napjáig hatályos 657/2020. (XII. 24.) Kormányrendelet alapján az orvosnak nem szükséges papíron átadni a járóbeteg orvosi igazolást, hanem elektronikus úton is megküldheti azt a beteg részére. Ezáltal a beteg maga is elektronikusan továbbíthatja az igazolást munkáltatójának.

Az orvosok a 2020. december 25-én vagy utána kiállított keresőképtelenségi igazolásokat küldhetik elektronikus úton a betegek részére. A biztosítottak is 2020. december 25-től továbbíthatják elektronikus úton az orvosi igazolásokat a foglalkoztatók és a társadalombiztosítási kifizetőhely részére. Erre abban az esetben is lehetőség van, ha az orvosi igazolás 2020. december 25-ét megelőzően (pl. 2020.12.21-én) került kiállításra.

Ezért a Humán szolgáltatás a táppénzes papírokat 2021. február 08-ig elektronikus formában is (szkennelve vagy mobiltelefonnal olvasható minőségben fényképezve) elfogadja. A dokumentumokat az uszikozpont@mav-szk.hu email címre kell küldeni. A távollét igazolására a munkáltatói jogkör gyakorlójának (vagy általa megbízott személynek) másolatot kell küldeni.

Az ellátást igénybe vevő munkatársaknak fontos, hogy amint a rendelet hatályát veszti, és a kezelőorvostól kézhez kapják az eredeti dokumentumokat, azokat haladéktalanul el kell juttatniuk a munkáltatójukhoz, valamint azon keresztül a MÁV Szolgáltató Központ Társadalombiztosítás szervezetéhez, mivel az elszámolás alapbizonylatául továbbra is ezen igazolások szolgálnak.

A jelenleg hatályos Kormányrendelet értelmében 2021. február 08. napját követően az SZK-nak nem áll módjában elektronikus formában ellátás alapjául szolgáló orvosi igazolásokat befogadni, azokat a korábban már megszokott módon kell eljuttatni a Humán szolgáltatás részére.

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.