2016. 02. 26. 19:52

Tájékoztatás a legutóbbi szakszervezeti egyeztetésről

A Rail Cargo Hungaria képviseletében Dr. Kovács Imre CEO, az Igazgatóság elnöke február 23-án egyeztetést tartott a VDSZSZ, a VSZ a MOSZ és az MTSZSZ képviselőivel. A megbeszélésen elhangzott témákat az alábbiakban foglaljuk össze.

Foglalkoztatási kérdések 

A felek áttekintették a 2015-ben megkötött Középtávú Foglalkoztatási Megállapodás eddigi tapasztalatait. Az RCH a megállapodásban 2016-ra rögzített 1908 fős céllétszámot előreláthatóan már márciusban eléri. A 2017-re tervezett 1858 fős cél eléréséhez – figyelembe véve az elmúlt időszakban bekövetkezett természetes fogyást – nincs szükség további munkáltatói intézkedésekre. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az elkövetkező évekre a munkáltató kizárólag a természetes fogyással kalkulál, és nem tervez létszámleépítést. Ennek köszönhetően a munkavállalók még nagyobb foglalkoztatási biztonságot nyertek, így a korábban működtetett Cargo-Híd és Cargo 40 programok megszüntetésre kerülnek. 

Aktuális projektek 

A jelenleg futó projektek – például vonatkezelési projekt, Service Center projekt – tovább folytatódnak, azonban ezeknek a projekteknek a célja már nem a létszámleépítés, hanem kizárólag a hatékonyság növelése. A projektek eredményeképpen felszabaduló munkaerő számára új feladatokat fog az RCH biztosítani, például olyanokat, amelyek a szolgáltatás színvonalát növelik, vagy amelyek különböző ellenőrzési funkciók ellátásával a társaság bevételeit növelik, költségeit csökkentik. A projektek előrehaladásáról a munkáltató továbbra is folyamatosan tájékoztatja az érdekképviseleteket és a kollégákat. 

Záhonyi pályázat 

Az RCH februárban sikeresen pályázott az OFA munkahelymegőrző támogatására, így a megkötött támogatási szerződés értelmében 2017. március 1-ig TÜK Záhony létszámát a munkáltató köteles 234 fős szinten tartani. Ezzel a Záhonyban dolgozó kollégáink erre az időszakra további garanciát kaptak munkahelyeik megőrzésére. A vállalat vezetése mindent megtesz annak érdekében, hogy középtávon növelje a fuvarozási teljesítményeket a térségben. Az eddigi tárgyalások optimizmusra adnak okot. 

Utánpótlás-képzés 

A munkavállalók átlagéletkora 2015. december 31-i adatok alapján 47 év, bizonyos munkakörök esetében pedig még ennél is magasabb az életkor. Az RCH a tudatos utánpótlás jegyében 2015-ben több fontos megállapodást is kötött felsőoktatási intézményekkel a szakértői munkakörök utánpótlásának biztosítására. A vállalat ez év február 23-án kötött szerződést a dombóvári Apáczai Csere János Szakközépiskolával, melynek keretében idén 25-30 kocsivizsgáló kiképzésére kerül sor egészen újfajta keretek között. Sikeres együttműködés esetén ezen az úton továbbhaladva tervezett módon lehet pótolni az évről évre felmerülő kocsivizsgálói igényt. Kereskedelmi területen hasonló együttműködés elindítását tervezi az RCH, melynek központja egy miskolci szakközépiskola lenne. Mozdonyvezetői képzés ez év áprilisában indul 10 fővel, másik két vasúttársasággal összefogva. A képzésre 34-szeres volt a túljelentkezés, a jelöltek kiválasztása jelenleg zajlik. 

SZMSZ módosítás 

Az év első felében több területet is érintő szervezeti változás várható, melyek elsősorban a tulajdonos RCA szervezeti felépítésének megfelelő struktúrák kialakítását tűzik célul. A legfontosabb érintett terület a Kereskedelem. A tervezett SZMSZ-módosítást a munkáltató a szokásos módon megküldi véleményezésre az érdekképviseleteknek. 

Aktuális teljesítmények, feladatok 

Dr. Kovács Imre végül kitekintést adott a 2016. évi eddigi teljesítmények alakulására. Ezzel kapcsolatban az egyik legfontosabb megállapítás, hogy a belföldi forgalmak csökkenése miatt (pl. autópálya építések leállítása) összvállalati szinten 2-3 %-os az elmaradás a bázishoz viszonyítva. 

 

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.