2019. 05. 09. 17:13

A jövő héten kerül a kormány elé a MÁV 2030-ig kidolgozott vasútfejlesztési stratégiája

A jövő héten kerül a kormány elé a hazai vasútfejlesztési stratégia, amely 2030-ig fogalmazza meg a vasúthálózat korszerűsítésére vonatkozó elképzeléseket – jelentette be Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Hungrail Vasútakadémia konferenciáján. Hozzátette, hogy az elmúlt évtizedekben nem volt ilyen erős ágazati stratégia a vasútnál.

Mivel húsz éve stagnálnak az utasszámok, ezért főleg az elővárosi vonalakon szeretnék a következő négy-öt évben megduplázni az utazók számát, amitől a bevételek növekedését is várják.

A stratégiának versenyképesnek és fenntarthatónak kell lennie, a MÁV-nak az igényekhez igazodó vasúti szolgáltatást kell nyújtania.

Jelenleg 82 eltérő típusú járművet üzemeltet a vasút, a vonatok átlagos életkora negyven év körül van. Idén húsz új kocsi áll forgalomba, a MÁV a jövőben is a kormánytól kérne segítséget a szerelvények cseréjéhez – mondta a vasúttársaság vezérigazgatója.

A pályaudvarok, várótermek felújítása idén elkezdődik, a MÁV saját forrásból harminc forgalmas állomást és húsz megállóhelyet újít fel.

A következő uniós időszakban, 2021–2027 között a Magyarországra jutó fejlesztési források a 2014–2020-as időszakhoz képest 24 százalékkal csökkennek, miközben látni kell, hogy a vasúti közlekedési fejlesztések nagy többsége uniós forrásból valósul meg – mondta Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára. Ezért gondolkodnak olyan projekteken, amelyek uniós segítség nélkül valósulhatnak meg – példaként említette a Budapest–Belgrád vasútvonalat.

forrás: vg.hu

borítókép: vg.hu

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.