2018. 09. 11. 14:12

36. Heti VSZ Hírnök

Hivatalosan szeptember 4-én mutatkozott be az érdekképviseleteknek a MÁV Zrt. új elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert 41 éves jogász, egy fiú gyermek édesapja nagy kihívásnak és megtisztelő felkérésnek tartja a MÁV Zrt. vezetését. A múlttal nem kíván foglalkozni, szerinte jelentős feladatok, akadályok és kihívások előtt állunk. A kulcsszavak: konszolidáció, stabilizáció. Szerinte a személyszállítás gerince a kötött pálya. A jövő fontos feladata lesz az utasok egyre jobb kiszolgálása, amely több utast, több bevételt jelent. A hazai jegybevételek a költségek 16 %-át fedezik, ezt az arányt a nyugat-európai értékhez kell közelíteni. Mindezek megvalósítására kívánja szentelni a következő éveket. A közszolgáltatási szerződés 2023-ig szól, amit 2033-ig lehet meghosszabbítani, amely védelmet nyújthat a piacnyitás ellen, de a gyorsforgalmi utak fejlesztésére is választ kell adni. Az új vezető beszélt rugalmasabb munkakörökről, és ennek következményeként bekövetkező jobb bérekről is, valamint arról, hogy a meglévő munkaerőpiaci kihívások mellett sok egyéb kihívás is jöhet még, de mindezek közepette a megfelelő biztonsággal és hatékonysággal kell ellátni a közszolgáltatást. A közös erőfeszítésekhez sok erőt kívánt. A VÉT-en a VSZ elnöke bemutatta szakszervezetünket és a tárgyalásokon résztvevő tisztségviselőinket.

A MÁV Zrt. karrierportálján hónapok óta megtalálhatók a TEB szakmákhoz kötődő álláshirdetések, amelyek sajnos azt mutatják, hogy a folyamatos toborzás ellenére is kevés a jelentkező, a létszámhiány pedig lassan kritikussá válik. Szakszervezetünk álláspontja szerint, a toborzás sikertelenségének egyik fő oka a felkínált alacsony személyi alapbér, a másik pedig az a rengeteg hatósági vizsgakötelezettség, amellyel a jelentkezők szembesülnek. Utóbbi tekintetében nincs választási lehetőség, azonban a személyi alapbérre vonatkozóan a munkáltató tud, tudnia kell változtatni. Ellenkező esetben, hamarosan a vasúti közlekedés biztonsága kerülhet komoly veszélybe. A Vasutasok Szakszervezete az új munkaerő bevonzása érdekében javasolja, hogy a TEB szakmákban a személyi alapbér legalsó szintjét bruttó 200.000 Ft-ban határozza meg a munkáltató. A TEB szakmák megmentésére tett további javaslataink honlapunkon találhatóak.

A MÁV csoporthoz tartozó munkavállalók egészségügyi ellátását végző Vasútegészségügyi Nonprofit Közhasznú Kft. munkavállalóinak helyzetének javítása érdekében az illetékes miniszterhez fordult a Vasutasok Szakszervezete. A Vasútegészségügyi Nonprofit Közhasznú Kft. az elmúlt 10 évben az MNV Zrt. tulajdonosi felügyelete alatt végezte kiemelkedő szakmai munkáját. Azonban a 2018. évre vonatkozó bérmegállapodás még nem teljesült, amelynek ügyében kértük a miniszter intézkedését.

A társaság értékelése szerint sikeresen lezárult a MÁV-HÉV integrációja. A folyamatban helytálló munkavállalók egyszeri kifizetésben részesülnek. A 2017. év elsődleges feladata a MÁV folyamatokhoz történő integráció sikeres megvalósítása volt. Ez 2018. I. negyedévét követően lezárult. Ez a folyamat a Társaság valamennyi Szervezetét és munkavállalóját érintette. Az integrációs folyamatban helytálló munkavállalók munkájuk elismerése érdekében bruttó 45.500,-Ft „integráció ösztönző” egyszeri, egyösszegű juttatásban részesülnek. Az egyszeri kifizetésre jogosultak azon munkavállalók, akik munkaviszonya 2017. december 1. napján és 2018. augusztus 31. napján is fennáll. További részletek honlapunkon.

 

A 36. Heti VSZ Hírnök nyomtatható verziója itt elérhető.

Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak.